dr Piotr Karaś
- Jednostka:
Kolegium Nauk Społecznych/Instytut Pedagogiki - Budynek: B1
- Pokój: 220
- Nr telefonu: 178721821
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0002-2881-8248
- Konsultacje dla studentów: czwartek 9,45-11.15
Informacje
Adiunkt w Katedrze Badań Szkoły i Społeczeństwa Zmediatyzowanego:
Zainteresowania naukowe:
- e-learning, edukacja zdalna
- zastosowanie komputerów w edukacji
- technologie informacyjno-komunikacyjne
- cyberbezpieczeństwo, cyberprzestępstwa
- sieci komputerowe w edukacji
Członek Zespołu Pedagogiki Medialnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk oraz Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych
Publikacje
- Platformy e-learningowe w systemie edukacji. Stan aktualny i perspektywy rozwoju. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2022, 285 s.
- Edukacja mobilna uczniów a infrastruktura informatyczna małej szkoły W: Mała szkoła w przestrzeni medialnej / pod redakcją naukową Marty Wrońskiej. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2016, S. 85-97
- [współaut.] Karaś M Perspektywa rozwoju infrastruktury sieciowej w szkole. - Edukacja - Technika - Informatyka : kwartalnik naukowy, 2015, nr 4(14), s. 153-156
- Edukacja mobilna jako poszerzone środowisko edukacyjne W: Człowiek, media, edukacja / red. nauk. Janusz Morbitzer, Danuta Morańska, Emilia Musiał ; Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Dąbrowa Górnicza, Wydawnictwo Naukowe Wyższa Szkoła Biznesu: 2015, S. 133-139
- Edukacja zdalna - od teorii do praktyki W: Człowiek, media, edukacja / pod red. Janusza Morbitzera i Emilii Musiał ; [Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych. Instytut Bezpieczeństwa i Edukacji Obywatelskiej. Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie]. Kraków, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych. Uniwersytet Pedagogiczny: 2014, S. 165-174
- Kompetencje e-nauczyciela w e-learningu W: Edukácia človeka - problémy a výzvy pre 21. storočie / Marek Lukáč (ed.). Prešov, Prešovská univerzita v Prešove: 2013, S. 195-199
- Pomiędzy mediami cyfrowymi a technologią. Bezpieczeństwo danych - aspekt edukacyjny W: Człowiek, media, edukacja / pod red. Janusza Morbitzera i Emilii Musiał. Kraków, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych. Uniwersytet Pedagogiczny: 2013, S. 186-195
- Współczesne technologie w edukacji W: Współczesne media. Język mediów / pod red. Iwony Hofman i Danuty Kępy-Figury. Lublin, Wydawnictwo Uniwerstytetu Marii Curie-Skłodowskiej: 2013, S. 285-293
- [współaut.] Miąso J Interpersonalna, interaktywna i permanentna edukacja przestrzenią budowania mostów międzypokoleniowych w perspektywie rekonstrukcjonizmu społeczeństwa sieciowego W: Medzigeneračné mosty - vstupujemy do roka medzigeneračnej solidarity : zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účast'ou 10.11.2011 v Prešove / Beáta Balogová (ed.). Prešov, Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove: 2012, S. 134-144
- [współaut.] Miąso J Komunikacja interpersonalna i technologie informacyjne - komunikacja równoległa - budowanie więzi transpokoleniowych w perspektywie społeczeństwa informacyjnego W: Elan vital v priestore medzigeneračných vzťahov : zborník príspevkov z konferencie s medzinárodnou účasťou 15.01.2010 v Prešove / ed. Beáta Balogová. Prešov, Prešovská univerzita v Prešove: 2010, S. 56-64
- E-learning w edukacji sojusznikiem przyszłości W: Media w wychowaniu chrześcijańskim / red. Dorota Bis, Alina Rynio ; Katolocki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych. Katedra Pedagogiki Chrześcijańskiej. Lublin, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie: 2010, S. 707-712
- Internet jako medium kształcenia dorosłych W: Vzdelávanie dospelých v poznatkovo orientovanej spoločnosti : zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účast'ou, ktorá sa konala 29. januára 2009 v Prešove, pri príležitosti 45. výročia Katedry andragogiky Inštitútu edukológie a sociálnej práce Filozofickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove [elektronický zdroj] / (eds.) Ivana Pirohová, Eduard Lukáč. Prešov, Filozofická fakulta PU v Prešove: 2010, S. 129-134
- Edukacja zdalna w kształceniu nauczycieli - między realnością współczesności a wyzwaniami przyszłości W: Polski system edukacji po reformie 1999 roku : stan, perspektywy, zagrożenia. 2 / red. nauk. Zygmunt Andrzejak, Lech Kacprzak, Kazimierz Pająk. Poznań ; Warszawa, "Elipsa": 2006, S. 352-356
- Edukacja zdalna w kształceniu nauczycieli W: Procesy globalizacji a kształcenie nauczycieli : spojrzenie międzykulturowe / pod red. Stanisława Dylaka, Ryszarda Pęczkowskiego, Pam Denicolo. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2006, S. 331-340
- [współaut.] Frączek B, Hallada M Systemy oceny komputerowych programów edukacyjnych. - Gazeta it, 2005, nr 9 (39)
- [współaut.] Frączek B, Hallada M O szkole i edukacji na stronach polskich portali internetowych W: Media a edukacja : kompetencje medialne społeczeństwa wiedzy : V Międzynarodowa Konferencja, Poznań , 22-24 kwietnia 2004 : program i tezy / [komitet programowo-organizacyjny Wacław Strykowski et al.] ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi. Poznań, Wydawnictwo eMPi2: 2004
- [współaut.] Hallada M, Frączek B Systemy oceny komputerowych programów edukacyjnych W: Podmiotowość w edukacji ery globalnego społeczeństwa informacyjnego. - T. 3 / red. nauk. Kazimierz Pająk, Andrzej Zduniak. Poznań; Warszawa, "Elipsa": 2004, S. 112-120
- [współaut.] Miąso J Nauczyciel "ponad" czy "pod" komputerem? W: Komputer w edukacji : 13. ogólnopolskie sympozjum naukowe, Kraków 26-27 września 2003 / red. nauk. Janusz Morbitzer ; Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Pracownia Technologii Nauczania. Kraków, Wydaw. Naukowe AP: 2003, S. 174-178
- [współaut.] Miąso J Nowe techniki komputerowe - czyżby nowy człowiek i nowa szkoła? : (z pogranicza antropologii i technologii kształcenia) W: Techniki komputerowe w przekazie edukacyjnym : XII Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe, Kraków 27-28 września 2002 / [red. nauk. Janusz Morbitzer] ; Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Pracownia Technologii Nauczania. Kraków, Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej: 2002, S. 173-176