dr inż. Sławomir Dybka
- Jednostka:
Instytut Ekonomii i Finansów; Katedra Marketingu i Przedsiębiorczości - Budynek: D1
- Pokój: 117
- Nr telefonu: 178721686
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0002-2160-647X
- Konsultacje dla studentów: Czwartek 9:45-11:45
Informacje
Publikacje
- [współaut.] Cyran K Determinants Of Innovation In The Banking Sector - Customer's Perspective. - Modern Management Review, 2023, Vol. 28, nr 4, s. 43-55
- [współaut.] Kata R, Cyran K, Lechwar M [et al.] The Role of Local Government in Implementing Renewable Energy Sources in Households (Podkarpacie Case Study). - Energies, 2022, Vol. 15, iss. 9
- [współaut.] Kata R, Cyran K, Lechwar M [et al.] Economic and Social Aspects of Using Energy from PV and Solar Installations in Farmers' Households in the Podkarpackie Region. - Energies, 2021, Vol. 14, iss. 11
- Wpływ aktywności marketingowej e-biznesu na ograniczenie racjonalności decyzji konsumentów. - Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2019, T. 20, z. 6, cz. 2, s. 125-138
- [współaut.] Cyran K The Influence of Prosumers on the Creation and the Process of Intelligent Products Flow W: Smart Supply Network / editors Arkadiusz Kawa, Anna Maryniak. Cham, Springer: 2019, S. 241-257
- [współaut.] Cyran K The importance of social media in financial services' selling. - Scientific Journal of University of Szczecin "Service Management", 2018, vol. 25, nr 1, s. 41-48
- Ocena świadomości i potrzeby zmian kompetencji zasobów ludzkich jako kluczowego czynnika sukcesu przedsiębiorstw. - Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2018, T. 19, z. 8, cz. 1, s. 569-584
- [współaut.] Cyran K Racjonalne i emocjonalne determinanty oddziaływania product placement na konsumentów. - Modern Management Review, 2017, vol. 22, nr 24(4), s. 33-35
- Ocena zaangażowania przedsiębiorstw w CSR - perspektywa klientów. - Marketing i Rynek, 2017, nr 12, s. 31-43
- Trendy w zachowaniach konsumentów jako czynnik determinujący rozwój przedsiębiorstw. - Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2017, nr 338, s. 81-95
- Uwarunkowania i wykorzystanie marketing intelligence w przedsiębiorstwach sektora MŚP. - Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2017, T. 18, z. 4, cz. 1, s. 103-117
- [współaut.] Cyran K Handel detaliczny jako determinanta rozwoju e-sklepów. - Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, T. 17, z. 11, cz. 2, s. 151-165
- [współaut.] Surmacz T The Importance of Content Marketing in Brand Building. - Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2016, T. 17, z. 11, cz. 2, s. 355-367
- Kapitał intelektualny a wartość rynkowa przedsiębiorstwa. - Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2016, nr 276, s. 210-222
- Skuteczność promocji w internecie - perspektywa klienta. - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr 450, s. 125-137
- The Importance of the Country of Origin of the Products in the Purchase Decisions under Globalisation and Digitalisation of Consumption. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2016, z. 45, s. 150-160
- [współaut.] Cyran K Społeczna odpowiedzialność biznesu jako czynnik ograniczający rozwój przedsiębiorstwa. - Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2015, nr 14, s. 7-18
- [współaut.] Surmacz T Wpływ neuromarketingu na decyzje konsumentów. - Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 2015, T. 16, z. 9, cz. 2, s. 101-113
- Kierunki zmian preferencji konsumentów w odniesieniu do produktów i detalistów. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja, marketing, 2015, R. 61, nr 4, s. 200-210
- Znaczenie centrów handlowych dla zaspokajania potrzeb zakupowych konsumentów. - Handel Wewnętrzny w Polsce w ... roku : raport roczny, 2015, R. 2015, s. 187-200
- [współaut.] Cyran K Determinants of the organic food purchasing W: Food product quality and packaging : current state and challenges : monograph / editors Agnieszka Cholewa-Wójcik, Agnieszka Kawecka. Celje, University of Maribor, Faculty of Logistics: 2015, S. 17-26
- [współaut.] Cyran K Dystrybucja produktów na tle pozostałych obszarów wykorzystania Internetu w przedsiębiorstwach sektora żywnościowego (np. woj. podkarpackiego). - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2014, nr 347, s. 75-85
- [współaut.] Cyran K Znaczenie produktów regionalnych w kształtowaniu konkurencyjności regionów (na przykładzie woj. podkarpackiego). - Marketing i Rynek, 2014, nr 10 (CD), s. 372-380
- Społeczno-ekonomiczne uwarunkowania skuteczności komunikacji marketingowej w handlu detalicznym. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2014, z. 38, s. 377-390
- Wykorzystanie marketingu w kreowaniu satysfakcji i lojalności klientów. - Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 1052-1059
- [współaut.] Cyran K Centra handlowe jako wyznacznik współczesnych trendów w handlu i konsumpcji. - Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego im. Adama Chętnika, 2013, T. 27, s. 232-243
- [współaut.] Cyran K Znaczenie segmentacji nabywców dla skuteczności działań promocyjnych w handlu detalicznym. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2013, nr 31, s. 283-293
- Produkty regionalne jako element aktywnej polityki asortymentowej ukierunkowanej na konsumenta. - Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2013, nr 9, s. 137-147
- Innowacyjne aspekty konkurencyjności przesiębiorstw handlu detalicznego. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja, marketing, 2012, Nr specjalny ; wrzesień - październik. T. 2, s. 342-352
- [współaut.] Cyran K Wpływ działań integracyjnych na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw. - Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego im. Adama Chętnika, 2011, T. 25, s. 267-282
- Uwarunkowania decyzji zakupowych klientów sieci dyskontowych. - Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, 2011, nr 52, s. 171-183
- Wykorzystywanie działań promocyjnych w kreowaniu przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 73 (661), s. 337-348.
- Znaczenie i rozwój marki własnej w Polsce. - Handel wewnętrzny w Polsce : raport roczny, 2006/2011, s. 268- 282
- Uwarunkowania lojalności nabywców względem jednostek handlu detalicznego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 54 (594), s. 311-320
- [współaut.] Makarski S Wpływ kraju pochodzenia na akceptację produktów przez konsumentów W: Marketing międzynarodowy : uwarunkowania i kierunki rozwoju / red. nauk. Jan W. Wiktor, Agnieszka Żbikowska.. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: 2010, S. 428-435
- Zarządzanie kategorią produktu w handlu detalicznym W: Zarządzanie marketingowo-logistyczne w tworzeniu wartości produktu / red. Sylwester Makarski. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2010, S. 166-195
- Znaczenie działań marketingowych w kreowaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw handlu detalicznego W: Marketing w realiach współczesnego rynku : implikacje otoczenia rynkowego / red. nauk. Szczepan Figiel. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: 2010, S. 99-106
- Efekty działań marketingowych przedsiębiotstw handlu detalicznego. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiebiorstwo, konsumpcja, marketing, 2009, Nr specjany ; czerwiec, s. 147-153
- Kreowanie wartości marki produktu w kanale dystrybucji W: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty. Partnerstwo w marketingu / red. Grażyna Rosa, Agnieszka Smalec. Szczecin, Uniwersytet Szczeciński: 2009, S. 329-336
- Marki własne jako element marketingu przedsiębiorstw handlu detalicznego W: Współczesny marketing : strategie / red. nauk. Genowefa Sobczyk. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: 2008, S. 268-274
- Uwarunkowania lojalności nabywców względem jednostek handlowych. - Handel Wewnętrzny : marketing, rynek, przedsiębiorstwo, 2007, nr spec. czerwiec, s. 55-61
- [współaut.] Makarski S, Cyrek P, Kasprzyk A Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu / red. Sylwester Makarski, Piotr Cyrek, Sławomir Dybka, Aleksander Kasprzyk. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, 276 s.
- Innowacyjność jako element konkurencyjności przedsiębiorstwa W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu : uwarunkowania, mechanizmy, efekty / red. nauk. Sylwester Makarski. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 22-28
- Budowa przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwa handlowe o małej skali działalności. - Handel Wewnętrzny, 2006, nr 10 spec., s. 38-44
- [współaut.] Surmacz T Postrzegana jakość produktów żywnościowych czynnikiem budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw W: Zarządzanie produktem : wyzwania przyszłości / red. nauk. Jacek Kall, Bogdan Sojkin. Poznań, Wydaw. Akademii Ekonomicznej: 2006, S. 104-111
- [współaut.] Kuźniar W Kooperacja małych przedsiębiorstw handlowych jako warunek konkurencyjności na rynku Unii Europejskiej. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2005), nr 1070, s. 172-177
- [współaut.] Kuźniar W Ocena wybranych elementów jakości usług handlowych w opinii konsumentów woj. podkarpackiego W: Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości / pod red. Sylwestra Makarskiego. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2005, S. 378-383
- [współaut.] Makarski S Dostępność czasowa i przestrzenna a zachowanie konsumentów na rynku W: Jak żyjemy. Warunki materialne. Konsumpcja. Zachowania na rynku / pod red. A. Kusińskiej. Warszawa, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji: 2005, S. 127-134
- [współaut.] Makarski S Kierunki rozwoju przedsiębiorczości w województwie podkarpackim W: Konkurencyjność rynku pracy i jego podmiotów : praca zbiorowa / pod red. Danuty Kopycińskiej ; Katedra Mikroekonomii. Uniwersytet Szczeciński. Szczecin, Wydaw. Naukowe Katedry Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego: 2005, S. 229-236
- [współaut.] Surmacz T Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw handlowych W: Efektywność zarządzania marketingowego / pod red. Mieczysława Adamowicza. Warszawa, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie: 2005, S. 583-591
- [współaut.] Cyrek P Działalność przedsiębiorstw handlowych na wsi w aspekcie preferencji zakupowych mieszkańców. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Marketing i Zarządzanie, (2004), Z. 2, s. 50-58
- [współaut.] Kuźniar W Jakość obsługi klienta jako czynnik determinujący decyzje zakupowe konsumentów w woj. podkarpackim. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2003), nr 983
- [współaut.] Jastrzębska W Problemy rolnictwa województwa podkarpackiego a wizerunek integracji z UE w świadomości rolników W: Regionalne uwarunkowania ekonomicznego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich. T. 1 / pod red. Adama Czudca. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2003, S. 392-401
- [współaut.] Jastrzębska W Rola kredytu preferencyjnego w finansowaniu rozwoju rolnictwa województwa podkarpackiego w latach 1996-2000 W: Regionalne uwarunkowania ekonomicznego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich. T. 2 / pod red. Adama Czudca. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2003, S. 75-83
- [współaut.] Surmacz T Znaczenie środków pomocowych Unii Europejskiej w działalności i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w województwie podkarpackim W: Regionalne uwarunkowania ekonomicznego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich. T. 1 / pod red. Adama Czudca. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2003, S. 402-409