dr Wiesław Szopiński
- Jednostka:
Instytut Ekonomii i Finansów - Budynek: D1
- Pokój: 110
- Nr telefonu: +48178721618
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0003-2524-440X
- Konsultacje dla studentów: Wtorek: 13:15-14:45
Informacje
Publikacje
- [współaut.] Kuźniar W Rola Pokolenia Z w procesie współtworzenia marki miasta (na przykładzie Rzeszowa). - Polityka i Społeczeństwo, 2024, T. 22, nr 1, s. 231-244
- [współaut.] Surmacz T Overview of supply chain management challenges. - Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 2023, z. 174, s. 315-322
- [współaut.] Kuźniar W Event marketing w procesie umacniania relacji Polaków z narodem ukraińskim w warunkach wojny (na przykładzie Podkarpacia) W: Vìdnovlennâ Ukraïni ta ïï rehìoniv v kontekstì global'niv trendìv:upravlìnnâ administruvannâ ta zabezpečennâ. Tezi dopovìdej mizhnarodnooï naukovopraktič konferencïï, Zaporižžâ, 25-26 travnya 2023 r.25-26 travnâ 2023 r. / redkol V. V. Naumik. Zaporižžâ, Zaporiz'ka politekhnìka: 2023, S. 366-369
- [współaut.] Kuźniar W Znaczenie badań jakościowych w procesie pozyskiwania informacji o konsumentach W: Bìznes-analìtika v upravlìnnì zovnìšn'oekonomìčnoû dìâl'nìstû : Materìali IX Mìžnarodnoï naukovo-praktičnoï konferencìï, Kiïv, 17 bereznâ 2022 / Uporâd. O. A. Ìvaŝenko. Kiïv, Ìnterservìs: 2022, S. 31-36
- [współaut.] Kawa M, Surmacz T The role of corporate social responsibility in development of communication with external stakeholders and environmental protection -an example of a telecommunications company. - Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2021, z. 152, s. 209-217
- [współaut.] Surmacz T Konsumpcja kolaboratywna jako podstawa ekonomii współdzielenia W: Generuvannâ i~nnovacìj ìnklûzivnogo rozvitky : nacìonal'nij, regìonal'nij, mìžnarodnij vimìr : materìali III Mìžnarodnoï naukovo-praktičnoï konferencìï Zaporìžžâ (12-13 žovtnâ 2021 roku) [Elektronnij rezurs]. Zaporìžžâ, NU "Zaporìz"ka polìtehnìka": 2021, S. 406-408
- [współaut.] Grzybek M The Scope and Significance of the Relationship Between an Enterprise and the Social Environment in the Region. - Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 2019, z. 139, s. 169-177
- [współaut.] Kuźniar W Oddziaływanie marketingu terytorialnego na rozwój miasta Sandomierz W: Generuvannâ ìnnovacìj ìnklûzivnogo rozvitku : nacìonal'nij, regìonal'nij, mìžnarodnij vimìr : materìali II Mìžnarodnoï naukovo-praktičnoï konferencìï Zaporìžžâ (16-17 žovtnâ 2019 roku) [Elektronnij resurs] / [red. kol. E. V. Pruškìvs'ka i in.]. Zaporìžžâ, NU "Zaporìz'ka polìtehnìka": 2019, S. 287-289
- [współaut.] Grzybek M Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości na terenie gmin miejsko-wiejskich. - Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych, 2018, nr 1, s. 93-106
- [współaut.] Grzybek M Znaczenie reklamy w postrzeganiu i kształtowaniu decyzji zakupowych konsumentów z gmin wiejskich województwa podkarpackiego. - Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, 2018, T. 18, z. 3, s. 134-143
- [współaut.] Grzybek M Zachowania konsumentów na rynku produktów regionalnych i tradycyjnych. - Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, 2017, T. 17, z. 1, s. 43-52
- [współaut.] Kuźniar W Resident safety as an element of territorial unit's image. - Przegląd Nauk o Obronności, 2017, R. 2, nr 4, s. 49-60
- [współaut.] Kuźniar W, Surmacz T Wirtualizacja konsumpcji i jej oddziaływanie na kształtowanie postaw i zachowań prosumpcyjnych wśród młodych konsumentów. - Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H, Oeconomia, 2017, t. 51, nr 2, s. 143-150
- [współaut.] Grzybek M Preferencje konsumentów z województwa podkarpackiego podczas zakupu spożywczych produktów ekologicznych. - Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, 2016, T. 16, z. 2, s. 106-113
- [współaut.] Kuźniar W The Use of Social Media by Local Government Units to Communicate with Stakeholders. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2016, z. 45, s. 247-254
- [współaut.] Kuźniar W, Wierzbiński B Współudział mieszkańców w kreowaniu wizerunku jednostki terytorialnej. - Marketing i Rynek, 2016, nr 10 (CD), s. 257-266
- Wpływ marketingu terytorialnego na rozwój gminy. - Handel Wewnętrzny, 2016, nr 5, s. 295-304
- [współaut.] Grzybek M Działania organów państwowych i administracji samorządowej w ocenie właścicieli gospodarstw rolnych województwa podkarpackiego. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2015, z. 42, s. 306-316
- [współaut.] Grzybek M Rodzaje i wpływ działań marketingowych kreujących lojalność klientów firmy telekomunikacyjnej. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2015, nr 38, s. 243-251
- [współaut.] Grzybek M Wpływ segmentacji rynku na koncepcję produktu agroturystycznego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2015, nr 41, t. 2, s. 165-176
- [współaut.] Grzybek M Zarządzanie systemem CSR w przedsiębiorstwie branży mięsnej reakcją na nowe trendy w zachowaniach konsumentów. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja, marketing, 2015, R. 61, nr 4, s. 252-262
- [współaut.] Kuźniar W Marketing relacyjny w procesie współtworzenia wartości dla klienta - wybrane aspekty W: Przedsiębiorczość - perspektywą zmian / pod redakcją Kazimierza Jaremczuka. Rzeszów, Podkarpackie Stowarzyszenie Organizacji i Zarządzania ; Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Przemyślu: 2015, S. 399-410
- [współaut.] Grzybek M Rola administracji samorządowej w kształtowaniu wizerunku jednostki terytorialnej na przykładzie Gminy Nazdrzec. - Marketing i Rynek, 2014, nr 10 (CD), s. 454-460
- [współaut.] Grzybek M Rola izb rolniczych w stymulowaniu aktywności społecznej rolników. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2014, T. 16, z. 6, s. 150-154
- [współaut.] Grzybek M Wpływ jednostek samorządu terytorialnego na funkcjonowanie indywidualnych gospodarstw rolnych w opinii ich właścicieli. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2013, T. 15, nr 4, s. 128-132
- Marketing bankowy na przykładzie Banku Polskiej Spółdzielczości SA w Warszawie oddział w Rzeszowie. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2013, nr 28, s. 87-96
- Marketingowe narzędzia oddziaływania władz samorządowych na rozwój gminy na przykładzie gminy Czarna. - Acta Universitatis Nicolai Copernici. Nauki Humanistyczno-Społeczne. Zarządzanie, 2013, Z. 413, s. 229-238
- Wykorzystanie narzędzi marketingowych w budowaniu lojalności klientów w banku PEKAO S.A. I Oddział w Rzeszowie. - Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2013, nr 9, s. 526-536
- [współaut.] Grzybek M Znaczenie produktów lokalnych w budowaniu marki i promocji gminy Ulanów W: Marka i promocja jednostek terytorialnych : dylematy i wyzwania współczesności / pod red. Krzysztofa Malickiego. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2013, S. 47-60
- [współaut.] Kuźniar W Produkt markowy w turystyce wiejskiej - wybrane przesłanki oraz kierunki rozwoju W: Turystyka i rekreacja a przedsiębiorczość / red. Aleksander Kasprzyk, Paweł Maciaszczyk ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu. Tarnobrzeg, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2013, S. 61-74
- Administracja lokalna w rozwoju gospodarstw rolnych : na przykładzie gminy Pilzno. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2012, z. 29, s. 174-182
- Rola pulic relations w procesie promocji produktu turystycznego miast i regionów. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja, marketing, 2012, Nr specjalny ; wrzesień - październik. T. 3, s. 471-477
- Globalizacja marketingu jako wyraz przeobrażeń współczesnych przedsiębiorstw W: Przedsiębiorczość - natura i atrybuty. T. 2 / pod red. Kazimierza Jaremczuka ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2012, S. 285-301
- Użyteczność badań marketingowych w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw na przykładzie firmy Harry Poland Group W: Społeczeństwo wobec wyzwań współczesności / pod red. Kazimierza Jaremczuka ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu. Tarnobrzeg, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2012, S. 271-294
- Wpływ przeobrażeń w sferze konsumpcji na rozwój handlu wysyłkowego na przykładzie mieszkańców Tarnobrzega. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 73 (661), s. 473-484
- Znaczenie komunikacji marketingowej w kształtowaniu wizerunku gminy na przykładzie gminy Sędziszów Małopolski. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 2011, nr 209, s. 380-389
- Znaczenie promocji w procesie komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, na przykładzie Z.P.O.W. HORTINO. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja, marketing, 2011, Nr specjalny ; wrzesień - październik. Cz. 2 (t. 2), s. 292-298
- Znaczenie promocji w rozwoju funkcji turystycznej ośrodka miejskiego na przykładzie miasta Przemyśl. - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 157, s. 998-1007
- [współaut.] Kuźniar W Marketingowe formy wspierania przedsięwzięć turystycznych (na przykładzie Agencji Turystycznej Bieszczady Adventure) W: Turystyka i rekreacja w kreowaniu przedsiębiorczości : uwarunkowania i przejawy. T. 2 / red. nauk. Lidia Kaliszczak. Tarnobrzeg, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2011, S. 21-37
- Influence of promotion actions on development of a region : (on the basis of the province of Podkarpackie) W: Hradec Economic Days 2011. Part 2, Economic development and management of regions : The International Conference, Hradec Králové, February 1st and 2nd , 2011 : Peer-Reviewed Conference Proceedings / Výkonná red. Pavel Jedlička ; Univerzita Hradec Králové. Hradec Králové, Gaudeamus: 2011, S. 275-279
- [współaut.] Grzybek M Czynniki stymulujące atrakcyjność oferty usług bankowych (na przykładzie Podkarpackiego Banku Spółdzielczego. - Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2010, R. 9, z. 3, s. 109-118
- [współaut.] Grzybek M Rozwój marketingu relacji z klientem strategicznym w przedsiębiorstwie. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2010, nr 15 (608), s. 11-18
- [współaut.] Kuźniar W Marketing lojalnościowy jako nowoczesna forma zarządzania relacjami z klientem w sferze handlu. - Zeszyty Naukowe Instytutu Przedsiębiorczości i Zarządzania Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego, 2010, z. 2, s. 71-84
- Postawy konsumentów wobec reklamy na przykładzie miasta Tarnobrzeg. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 54 (594), s. 133-144
- [współaut.] Kuźniar W Marketing partnerski jako podstawa budowania więzi z klientem (na przykładzie Zakładu Mięsnego "Smak Górno") W: Uwarunkowania przedsiębiorczości : różnorodność i jedność. T. 2 / pod red. Kazimierza Jaremczuka. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2010, S. 495-512
- Aktywność marketingowa jednostki terytorialnej na przykładzie gminy Baranów Sandomierski W: Marketing w realiach współczesnego rynku : strategie i działania marketingowe / red. nauk. Szczepan Figiel.. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: 2010, S. 340-347
- Marketing activity of a self-government unit (on the basis of a selected commune from the province of Podkarpackie in Poland) W: Hradecké Ekonomické Dny 2010. Díl 2, Ekonomický rozvoj a management regionů : Vědecká konference, Hradec Králové, 2-3 února 2010 : sborník příspěvků / Výkonná red. Pavel Jedlička. Hradec Králové, Gaudeamus: 2010, S. 143-147
- [współaut.] Kuźniar W Marketingowa koncepcja zarządzania jednostką terytorialną i jej efekty : (na przykładzie woj. podkarpackiego). - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiebiorstwo, konsumpcja, marketing, 2009, Nr specjany ; czerwiec, s. 253-259
- [współaut.] Kuźniar W Rola czynnika ludzkiego w handlu, w kształtowaniu satysfakcji klientów. - Handel Wewnętrzny : marketing, rynek, przedsiębiorstwo, 2009, nr spec., s. 177-187
- [współaut.] Kuźniar W Wpływ działalności Agencji Nieruchomości Rolnych na zmianę struktury obszarowej gospodarstw rolnych na Podkarpaciu. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2009, z. 5, s. 302-306
- Promocja jako element marketingu terytorialnego na przykładzie miasta Tarnobrzeg W: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej / red. Grażyna Rosa, Agnieszka Smalec. Szczecin, Uniwersytet Szczeciński: 2009, S. 683 - 691
- Znaczenie banków spółdzielczych w rozwoju gospodarstw rolnych : na przykładzie Podkarpackiego Banku Spółdzielczego W: Możliwości i bariery rozwoju regionu / red. nauk. Adam Czudec. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2009, S. 262-274
- [współaut.] Kuźniar W Wybrane instrumenty walki konkurencyjnej przedsiębiorstw handlowych na przykładzie woj. podkarpackiego. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, t. 10, z. 3, s. 526-530
- [współaut.] Kuźniar W Rola informacji w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych : (na przykładzie województwa podkarpackiego) W: Zarządzanie rozwojem organizacji w społeczeństwie informacyjnym. T. 2 / pod red. Adama Stabryły. Kraków, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego: 2008, S. 482-489
- [współaut.] Kuźniar W Rola marketingu terytorialnego w kreowaniu funkcji turystycznej na poziomie gminy : (na przykładzie woj. podkarpackiego) W: Współczesny marketing : trendy, działania / red. nauk. Genowefa Sobczyk. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: 2008, S. 509-515
- The significance of Agricultural Advisory Centres in region tourism development : (on the basis of some chosen communes in the area of podkarpackie region in Poland) W: Hradecké ekonomické dny 2008 : aktuálni problemy rozvoje regionů, sborník vybraných prispěků védecké konference, Hradec Králové, 5. a 6. února 2008 / výk. red. Pavel Jedlička. Hradec Králové, Gaudeamus: 2008, S. 101-105
- Wpływ marki na decyzje zakupowe konsumentów w opinii mieszkańców Stalowej Woli W: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : marka, trendy i kierunki rozwoju / red. Grażyna Rosa, Agnieszka Smalec. Szczecin, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego: 2008, S. 307-314
- Znaczenie public relations w rozwoju i funkcjonowaniu firmy na przykładzie PZU ŻYCIE S.A. W: Uwarunkowania przedsiębiorczości : różnorodność i zmienność / [pod red. Kazimierza Jaremczuka] ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2008, S. 418-427
- [współaut.] Grzybek M Związki producentów rolnych z rynkiem hurtowym na przykładzie Agrohurt S.A. w Rzeszowie. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, t .9, z. 4, s. 60-65
- [współaut.] Kuźniar W Konkurencyjność PSS "Społem" w Rzeszowie wobec przeobrażeń w sferze handlu. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ekonomia, 2007, z. 1, s. 205-213
- [współaut.] Kaliszczak L, Kuźniar W Uwarunkowania rozwoju turystyki : charakterystyka wytypowanych gmin W: Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki wiejskiej w kontekście wykorzystania zasobów ludzkich na przykładzie województwa podkarpackiego / pod red. Sylwestra Makarskiego ; Podkarpackie Towarzystwo Oświaty i Edukacji Ekonomicznej "Zalesie" w Rzeszowie. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 113-147
- [współaut.] Kawa M Rola rynków hurtowych w agrobiznesie W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu : uwarunkowania, mechanizmy, efekty / red. nauk. Sylwester Makarski. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 155-159
- [współaut.] Kuźniar W Marketing w zarządzaniu przedsiębiorstwem W: Przesłanki aktywności ludzkiej : studium interdyscyplinarne / pod red. Kazimierza Jaremczuka ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2007, S. 280-299
- [współaut.] Kuźniar W Wpływ marketingu terytorialnego na rozwój regionu w zakresie turystyki : (przykład powiatu przemyskiego) W: Marketing technologiczny i marketing terytorialny / pod red. Tadeusza Markowskiego, Dariusza Trzmielaka, Jarosława Sosnowskiego. Warszawa, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN: 2007, S. 14-30
- [współaut.] Kuźniar W Wpływ obsługi reklamacji na kształtowanie lojalnych postaw klientów W: Marketingowe mechanizmy kształtowania lojalności / pod red. Sylwestra Makarskiego. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 196-203
- [współaut.] Kuźniar W, Grzybek M Territorial marketing as modern concept of communal management : (on the example of some communes in Podkarpackie province) W: Hradecké Ekonomické Dny 2007. Díl 1, Ekonomický růst a rozvoj regionů : Vědecká konference, Hradec Králové, 6-7 února 2007 : sborník příspěvků / Výkonná red. Martina Kadavová. Hradec Králové, Gaudeamus: 2007, S. 455-459
- [współaut.] Kuźniar W, Kaliszczak L Diagnoza przyrodniczych predyspozycji do pełnienia funkcji turystycznej a stopień rozwoju turystyki : proces wyboru gmin W: Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki wiejskiej w kontekście wykorzystania zasobów ludzkich na przykładzie województwa podkarpackiego / pod red. Sylwestra Makarskiego ; Podkarpackie Towarzystwo Oświaty i Edukacji Ekonomicznej "Zalesie" w Rzeszowie. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 98-112
- [współaut.] Kuźniar W, Kaliszczak L Empiryczna weryfikacja roli władz samorządowych w stymulowaniu rozwoju turystyki wiejskiej W: Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki wiejskiej w kontekście wykorzystania zasobów ludzkich na przykładzie województwa podkarpackiego / pod red. Sylwestra Makarskiego ; Podkarpackie Towarzystwo Oświaty i Edukacji Ekonomicznej "Zalesie" w Rzeszowie. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 148-220
- [współaut.] Grzybek M Instrumenty marketingowe wykorzystywane w konkurencji usług gastronomicznych (na przykładzie powiatu mieleckiego). - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2006), nr 1118, s. 282-287
- [współaut.] Kuźniar W Konsument XXI w. : opinie, postawy, oczekiwania : na przykładzie mieszkańców powiatu tarnobrzeskiego W: Uwarunkowania przedsiębiorczości : aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne / pod red. Kazimierza Jaremczuka ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2006, S. 729-741
- [współaut.] Kuźniar W Rola marketingu terytorialnego w procesie zarządzania gminą W: Realizacja koncepcji rozwoju zrównoważonego na szczeblu lokalnym / pod red. Kazimierza Górki i Lidii Kaliszczak. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2006, S. 101-109
- Działania urzędów pracy w zakresie zwalczania bezrobocia w opinii absolwentów szkół średnich i wyższych na przykładzie gminy Ropczyce W: Nowa ekonomia a społeczeństwo. T. 1 / pod red. Sławomira Partyckiego. Lublin, Wydaw. Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego: 2006, S. 548-552
- [współaut.] Kuźniar W Marka handlowa jako element konkurencji obiektów wielkopowierzchniowych na przykładzie hipermarketu Tesco w Rzeszowie. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2005, nr 414, s. 309-314
- [współaut.] Kuźniar W Rola Ośrodków Doradztwa Rolniczego w zakresie wspierania działalności integracyjnej wsród producentów rolnych. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ekonomika Rolnictwa, 2005, Z. 3, s. 18-25
- [współaut.] Kuźniar W Wybrane narzędzia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlowych W: Uwarunkowania przedsiębiorczości / pod red. Kazimierza Jaremczuka. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2005, S. 259-268
- Jakość usług telekomunikacyjnych na przykładzie TP S.A. Oddział w Krośnie W: Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości / pod red. Sylwestra Makarskiego. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2005, S. 440-446
- Reklama a moralność W: Religia a gospodarka. T. 2 / pod red. Sławomira Partyckiego ; Katolicki Uniwersytet Lubelski. Katedra Mikrostruktur Społecznych i Współczesnych Teorii Socjologicznych, Katedra Socjologii Gospodarki Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego w Łomży. Lublin, Wydaw. Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego: 2005, S. 227-231
- Działalność pozarolnicza wyrazem przedsiębiorczości na wsi W: Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej. T. 1 / red. nauk. Stanisław Urban. Wrocław, Wydaw. Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego: 2004, S. 311-316
- [współaut.] Kuźniar W Wybrane aspekty oceny jakości oferty agroturystycznej gmin bieszczadzkich w opinii turystów. - Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Turystyki w Lesku, 2003, nr 1, s. 75-81
- Informacja rynkowa jako czynnik podnoszący racjonalność decyzji producentów rolnych. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2003), nr 983, s. 376-380
- Procesy informacyjno-decyzyjne w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa rolniczego. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2003), nr 980, s. 521-525
- [współaut.] Kuźniar W Wybrane formy pozarolniczej działalności producentów rolnych w agrobiznesie W: Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Z. 2, Zarys problematyki / red. nauk. Michał Gabriel Woźniak ; Uniwersytet Rzeszowski, Katedra Teorii Ekonomii. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2003, S. 347-354
- Rola doradztwa rolniczego w organizowaniu zespołowej działalności rolników W: Regionalne uwarunkowania ekonomicznego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich. T. 2 / pod red. Adama Czudca. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2003, S. 27-33
- Procesy integracyjne w agrobiznesie. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2002), nr 941, s. 374-378
- Związki między systemem informacyjnym a systemem decyzyjnym w agrobiznesie. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, (2002), Z. 5, s. 195-199
- Wpływ informacji rynkowej na decyzje gospodarcze producentów rolnych W: Strategia rozwoju społecznej gospodarki rynkowej w Polsce. T. 2 / pod red. Sławomira Partyckiego. Lublin, Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej: 2002, S. 229-233
- [współaut.] Kuźniar W Znaczenie Ośrodków Doradztwa Rolniczego we wspieraniu rozwoju regionalnego terenów wiejskich. - Zeszyty Naukowe Akademii Rolniczej w Krakowie. Sesja Naukowa, (2001), Z. 81, s. 342-345
- Dostęp do informacji rynkowej i jego wpływ na rozwój gospodarstw rolnych. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2001), nr 901, s. 471-476
- Rachunkowość rolnicza w krajach Unii Europejskiej jako źródło informacji wewnętrznej. - Pamiętnik Puławski, (2001), Z. 124, s. 381-385