dr hab. Wiesława Kuźniar, prof. UR
- Jednostka:
Instytut Ekonomii i Finansów, Katedra Marketingu i Przedsiębiorczości - Budynek: D1
- Pokój: 311
- Nr telefonu: 178721615
- Email: [email protected]
- ORCID: 0000-0001-8562-3511
- Konsultacje dla studentów: Środa 8.15-9.45
Informacje
Publikacje
- [współaut.] Kawa M, Kuźniar P, Witek L Wybrane aspekty ograniczania marnotrawstwa żywności w kontekście rozwoju ekonomii współdzielenia. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2024, Vol. 26, nr 1, s. 139-153
- [współaut.] Surmacz T, Wierzbiński B, Witek L Towards Sustainable Consumption : Generation Z's Views on Ownership and Access in the Sharing Economy. - Energies, 2024, Vol. 17, iss. 14
- [współaut.] Szopiński W Rola Pokolenia Z w procesie współtworzenia marki miasta (na przykładzie Rzeszowa). - Polityka i Społeczeństwo, 2024, T. 22, nr 1, s. 231-244
- [współaut.] Witek L Green Purchase Behaviour Gap : The Effect of Past Behaviour on Green Food Product Purchase Intentions among Individual Consumers. - Foods, 2024, Vol. 13, iss. 1
- [współaut.] Wierzbiński B Selected Aspects of the Sharing Economy's Impact on Local Development, in the Context of Social Benefits. - Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 2023, z. 173, s. 389-400
- [współaut.] Witek L, Korombel A, Andrejovska A Green marketing : perceived green purchase control and its role in explaining green purchase intentions : the emerging market perspective. - Humanities and Social Sciences, 2023, Vol. 30, nr 4 ; part 2, s. 403-416
- [współaut.] Szopiński W Event marketing w procesie umacniania relacji Polaków z narodem ukraińskim w warunkach wojny (na przykładzie Podkarpacia) W: Vìdnovlennâ Ukraïni ta ïï rehìoniv v kontekstì global'niv trendìv:upravlìnnâ administruvannâ ta zabezpečennâ. Tezi dopovìdej mizhnarodnooï naukovopraktič konferencïï, Zaporižžâ, 25-26 travnya 2023 r.25-26 travnâ 2023 r. / redkol V. V. Naumik. Zaporižžâ, Zaporiz'ka politekhnìka: 2023, S. 366-369
- [współaut.] Wierzbiński B, Schmeissner D Aktywność konsumentów w zakresie konsumpcji współdzielonej i jej determinanty na przykładzie polskich i niemieckich konsumentów W: Zachowania podmiotów rynkowych w warunkach niepewności : teoria i praktyka - wybrane zagadnienia / redakcja naukowa Jarosław Plichta, Sebastian Brańka, Karolina Orzeł. Warszawa, Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk: 2023, S. 169-182
- [współaut.] Szopiński W Znaczenie badań jakościowych w procesie pozyskiwania informacji o konsumentach W: Bìznes-analìtika v upravlìnnì zovnìšn'oekonomìčnoû dìâl'nìstû : Materìali IX Mìžnarodnoï naukovo-praktičnoï konferencìï, Kiïv, 17 bereznâ 2022 / Uporâd. O. A. Ìvaŝenko. Kiïv, Ìnterservìs: 2022, S. 31-36
- [współaut.] Surmacz T, Wierzbiński B The Impact of Ecological Knowledge on Young Consumers' Attitudes and Behaviours towards the Food Market. - Sustainability, 2021, Vol. 13, iss. 4
- [współaut.] Wierzbiński B, Surmacz T, Witek L The Role of the Ecological Awareness and the Influence on Food Preferences in Shaping Pro-Ecological Behavior of Young Consumers. - Agriculture, 2021, Vol. 11, iss. 4, s. 1-14
- [współaut.] Witek L Green Purchase Behavior: The Effectiveness of Sociodemographic Variables for Explaining Green Purchases in Emerging Market. - Sustainability, 2021, Vol. 13, iss. 1
- The importance of dialogue and cooperation with the residents for urban development, on the example of the city of Rzeszów. - Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2021, z. 152, s. 143-153
- [współaut.] Kawa M Spółdzielnia socjalna jako forma sprzyjająca włączeniu społecznemu W: Generuvannâ i~nnovacìj ìnklûzivnogo rozvitky : nacìonal'nij, regìonal'nij, mìžnarodnij vimìr : materìali III Mìžnarodnoï naukovo-praktičnoï konferencìï Zaporìžžâ (12-13 žovtnâ 2021 roku) [Elektronnij rezurs]. Zaporìžžâ, NU "Zaporìz"ka polìtehnìka": 2021, S. 80-82
- [współaut.] Cyran K Selected aspects of the residential property market in the context of creating a city image (an example from Rzeszów). - Olsztyn Economic Journal, 2020, vol. 15, no. 1, s. 39-52
- Znaczenie Internetu w procesie zakupu usług turystycznych W: Zachowania konsumentów : wybrane problemy / redakcja naukowa Augustyna Burlita. Warszawa , Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: 2020, S. 103-110
- [współaut.] Kawa M Rola spółdzielczości w rozwoju społeczno-gospodarczym w Polsce. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2019, nr 59, s. 119-130
- The Image of a Smart City in the Context of its Impact on the Residents. - Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 2019, z. 139, s. 257-265
- [współaut.] Szopiński W Oddziaływanie marketingu terytorialnego na rozwój miasta Sandomierz W: Generuvannâ ìnnovacìj ìnklûzivnogo rozvitku : nacìonal'nij, regìonal'nij, mìžnarodnij vimìr : materìali II Mìžnarodnoï naukovo-praktičnoï konferencìï Zaporìžžâ (16-17 žovtnâ 2019 roku) [Elektronnij resurs] / [red. kol. E. V. Pruškìvs'ka i in.]. Zaporìžžâ, NU "Zaporìz'ka polìtehnìka": 2019, S. 287-289
- [współaut.] Kawa M Komunikacja marketingowa w jednostkach terytorialnych - od jednokierunkowego oddziaływania do interaktywnego dialogu. - Handel Wewnętrzny, 2018, nr 4, t. 2, s. 49-59
- [współaut.] Kawa M Konsumenci wobec regionalnych produktów tradycyjnych w kontekście ogólnoświatowych zmian w zachowaniach konsumentów na rynku żywności. - Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, 2018, T. 18, z. 4, s. 304-312
- [współaut.] Kawa M Możliwości rozwoju drobnych gospodarstw rolnych poprzez wykorzystanie rozwiązań spółdzielczych. - Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych, 2018, nr 2, s. 27-37
- [współaut.] Surmacz T, Krzeszowska M Opportunities for consumer participation in post-purchase phase in service value creation. - Scientific Journal of University of Szczecin "Service Management", 2018, vol. 26, nr 2, s. 137-143
- Kreowanie wartości marki terytorialnej w kontekście koncepcji współtworzenia wartości. - Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, t. 33, s. 53-64
- [współaut.] Kawa M Skala zagrożenia ubóstwem i wykluczeniem społecznym. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2017, nr 51, s. 329-339
- [współaut.] Surmacz T, Szopiński W Wirtualizacja konsumpcji i jej oddziaływanie na kształtowanie postaw i zachowań prosumpcyjnych wśród młodych konsumentów. - Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H, Oeconomia, 2017, t. 51, nr 2, s. 143-150
- [współaut.] Szopiński W Resident safety as an element of territorial unit's image. - Przegląd Nauk o Obronności, 2017, R. 2, nr 4, s. 49-60
- [współaut.] Kawa M Spółdzielnie socjalne jako instytucje odpowiedzialności społecznej. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2016, z. 48, s. 389-400
- [współaut.] Kawa M, Kuźniar P Konsumenci wobec bezpiecznych rozwiązań w zakresie produkcji żywności. - Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Problemy Rolnictwa Światowego, 2016, T. 16, z. 3, s. 243-250
- [współaut.] Szopiński W The Use of Social Media by Local Government Units to Communicate with Stakeholders. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2016, z. 45, s. 247-254
- [współaut.] Szopiński W, Wierzbiński B Współudział mieszkańców w kreowaniu wizerunku jednostki terytorialnej. - Marketing i Rynek, 2016, nr 10 (CD), s. 257-266
- [współaut.] Witek L Traditional regional products as part of unique sales proposition in farm tourism in Poland. - Scientific Papers Series Management, Economic Engineering in Agriculture and Rural Development, 2016, Vol. 16, iss. 1, s. 249-252
- The Role of residents in increasing the attractiveness of a territorial mega-product. - Handel Wewnętrzny, 2016, nr 4, s. 132-141
- [współaut.] Kamiński M, Leszczyński M, Lisiecki M [et al.] Wymiar bezpieczeństwa państwa w dzisiejszym świecie / pod redakcją Izabeli Oleksiewicz ; Marcin Kamiński, Wiesława Kuźniar, Marek Leszczyński, Marek Lisiecki, Kinga Machowicz, Izabela Oleksiewicz, Paweł Perz. Warszawa, Rambler Press: 2016, 174, [1] s.
- [współaut.] Kawa M Relacje jednostek samorządu terytorialnego z mieszkańcami w kontekście koncepcji współtworzenia wartości. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2015, nr 40, s. 279-287
- [współaut.] Surmacz T Zastosowanie koncepcji współtworzenia wartości produktu w turystyce wiejskiej - wybrane aspekty. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2015, nr 2, s. 25-36
- Postawy lokalnej społeczności wobec rozwoju turystyki wiejskiej i ich konsekwencje dla obszaru recepcji. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2015, z. 42, s. 296-305
- [współaut.] Szopiński W Marketing relacyjny w procesie współtworzenia wartości dla klienta - wybrane aspekty W: Przedsiębiorczość - perspektywą zmian / pod redakcją Kazimierza Jaremczuka. Rzeszów, Podkarpackie Stowarzyszenie Organizacji i Zarządzania ; Wyższa Szkoła Prawa i Administracji w Przemyślu: 2015, S. 399-410
- [współaut.] Witek L Ethnocentrism in behaviour of consumers on the organic food market W: Food products marketing : concepts and research : monograph / editors Marcin Gębarowski, Tomasz Hermaniuk. Celje, University of Maribor. Faculty of Logistics: 2015, S. 172-181
- [współaut.] Lechwar M Wykorzystanie odnawialych źródeł energii b szansą na rozwój biogospodarki $. - Studia Ekonomiczne i Regionalne, 2014, T. 7, nr 4, s. 65-72
- Wpływ wybranych zmian w postawach i zachowaniach konsumentów na rozwój turystyki XXI wieku. - Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 1136-1140
- Organizacyjne aspekty rozwoju marketingu terytorialnego w gminach turystycznych. - Zeszyty Naukowe Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 2013, nr 10, s. 444-450
- Aktywność marketingowa gmin i jej oddziaływanie na rozwój turystyki wiejskiej. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2013, 301 s.
- [współaut.] Szopiński W Produkt markowy w turystyce wiejskiej - wybrane przesłanki oraz kierunki rozwoju W: Turystyka i rekreacja a przedsiębiorczość / red. Aleksander Kasprzyk, Paweł Maciaszczyk ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu. Tarnobrzeg, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2013, S. 61-74
- Enotourism as form of activating rural areas : (on the basis of province of Podkarpackie). - Journal of Management Policy and Practice, 2012, vol. 13, nr 4, s. 117-120
- Kształtowanie orientacji marketingowej jednostki terytorialnej w kontekście rozwoju turystyki wiejskiej (na przykładzie woj. podkarpackiego). - Studia Ekonomiczne i Regionalne, 2012, T. 5, nr1, s. 77 - 85
- Rola kwaterodawców w kształtowaniu relacji z agroturystami. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 86, s. 290-299
- Rola mieszkańców w kształtowaniu orientacji marketingowej jednostki terytorialnej. - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja, marketing, 2012, Nr specjalny ; wrzesień - październik. T. 3, s. 432-439
- Wybrane aspekty rozwoju partnerstwa turystycznego w regionie w kontekście podnoszenia atrakcyjności wiejskiego obszaru recepcji. - Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2012, z. 29, s. 212-219
- Postawy i oczekiwania względem władz i pracowników samorządowych jako przesłanka marketingowej reorientacji jednostek terytorialnych. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 75 (663), s. 541 - 552
- Process formirovaniâ imidž territorii i ego vliânie na celevye rynki. - Naukovo-teoretičnij i gromads'ko-polítičnij al'manah "Graní", 2011, nr 5 (79), s. 94-98
- Wybrane aspekty kształtowania struktury produktu marketingowego regionu o wysokich walorach turystycznych (na przykładzie Bieszczadów). - Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 157, s. 779-789
- Znaczenie segmentacji rynku w podnoszeniu atrakcyjności oferty gospodarstw agroturystycznych (na przykładzie woj. podkarpackiego). - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiebiorstwo, konsumpcja, marketing, 2011, Nr specjalny ; wrzesień - październik. Cz. 2 (t. 2), s. 183 - 189
- [współaut.] Szopiński W Marketingowe formy wspierania przedsięwzięć turystycznych (na przykładzie Agencji Turystycznej Bieszczady Adventure) W: Turystyka i rekreacja w kreowaniu przedsiębiorczości : uwarunkowania i przejawy. T. 2 / red. nauk. Lidia Kaliszczak. Tarnobrzeg, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2011, S. 21-37
- Enotourism as form of activating rural areas : (on the basis of province of Podkarpackie) W: Hradec Economic Days 2011. Part 2, Economic development and management of regions : The International Conference, Hradec Králové, February 1st and 2nd , 2011 : Peer-Reviewed Conference Proceedings / Výkonná red. Pavel Jedlička ; Univerzita Hradec Králové. Hradec Králové, Gaudeamus: 2011, S. 174-178
- [współaut.] Szopiński W Marketing lojalnościowy jako nowoczesna forma zarządzania relacjami z klientem w sferze handlu. - Zeszyty Naukowe Instytutu Przedsiębiorczości i Zarządzania Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. prof. Stanisława Tarnowskiego, 2010, z. 2, s. 71-84
- Obszary wykorzystania events marketingu w promocji walorów jednostki terytorialnej na przykładzie woj. podkarpackiego. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 56 (596), s. 359-368
- Potencjalne możliwości a realny stan rozwoju turystyki wiejskiej w woj. podkarpackim : wybrane aspekty. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 53 (591), s. 515-524
- Rola produktów tradycyjnych w rozwoju usług agroturystycznych : na przykładzie województwa podkarpackiego. - Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2010, R. 9, z. 4, s. 245-254
- Services in agrotourism as a chance to activate rural areas in the podkarpackie province. - Scientific Journal of the University of Szczecin. Service Management, 2010, vol. 5, s. 207-218
- [współaut.] Szopiński W Marketing partnerski jako podstawa budowania więzi z klientem (na przykładzie Zakładu Mięsnego "Smak Górno") W: Uwarunkowania przedsiębiorczości : różnorodność i jedność. T. 2 / pod red. Kazimierza Jaremczuka. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2010, S. 495-512
- Image as the aim of marketing activity of a local government unit W: Hradecké Ekonomické Dny 2010. Díl 1, Ekonomický rozvoj a management regionů : Vědecká konference, Hradec Králové, 2-3 února 2010 : sborník příspěvků / Výkonná red. Pavel Jedlička. Hradec Králové, Gaudeamus: 2010, S. 223-227
- Promocja produktów regionalnych i tradycyjnych w kontekście oddziaływania na konsumentów na przykładzie województwa podkarpackiego W: Komunikacja Rynkowa : skuteczne narzędzia i obszary zastosowania / red. nauk. Bogna Pilarczyk, Zygmunt Waśkowski. Poznań, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu: 2010, S. 439-447
- Rynek produktów regionalnych i tradycyjnych a proces globalizacji konsumpcji (na przykładzie województwa podkarpackiego) W: Marketing w realiach współczesnego rynku : implikacje otoczenia rynkowego / red. nauk. Szczepan Figiel.. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: 2010, S. 47 - 54
- [współaut.] Szopiński W Marketingowa koncepcja zarządzania jednostką terytorialną i jej efekty : (na przykładzie woj. podkarpackiego). - Handel Wewnętrzny : rynek, przedsiebiorstwo, konsumpcja, marketing, 2009, Nr specjany ; czerwiec, s. 253-259
- [współaut.] Szopiński W Rola czynnika ludzkiego w handlu, w kształtowaniu satysfakcji klientów. - Handel Wewnętrzny : marketing, rynek, przedsiębiorstwo, 2009, nr spec., s. 177-187
- [współaut.] Szopiński W Wpływ działalności Agencji Nieruchomości Rolnych na zmianę struktury obszarowej gospodarstw rolnych na Podkarpaciu. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2009, z. 5, s. 302-306
- [współaut.] Makarski S Marketing w zarządzaniu jednostką terytorialną na przykładzie województwa podkarpackiego. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2009, 190, [1] s.
- [współaut.] Kawa M Rola spółdzielczości jako instytucji w przeciwdziałaniu nierównościom ekonomicznym i społecznym W: Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Z. 15, Uwarunkowania instytucjonalne / red. nauk. Michał Gabriel Woźniak ; Uniwersytet Rzeszowski, Katedra Teorii Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2009, S. 310-317
- Marketingowe wyzwania spółdzielczości handlowej wobec przeobrażeń w sferze handlu : na przykładzie PSS "Społem" w Rzeszowie W: Możliwości i bariery rozwoju regionu / red. nauk. Adam Czudec. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2009, S. 275-287
- Rola Internetu w procesie komunikacji marketingowej jednostki terytorialnej : (na przykł. gmin województwa podkarpackiego) W: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej / red. Grażyna Rosa, Agnieszka Smalec. Szczecin, Uniwersytet Szczeciński: 2009, S. 648-655
- [współaut.] Szopiński W Wybrane instrumenty walki konkurencyjnej przedsiębiorstw handlowych na przykładzie woj. podkarpackiego. - Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, t. 10, z. 3, s. 526-530
- The level of complaint handling in the sphere of services as an element shaping satisfaction of customers (on example of podkarpackie voivodship). - Service Management, 2008, vol. 3, s. 81-88
- [współaut.] Kawa M Rola aktywności władz samorządowych w kształtowaniu wizerunku turystycznego jednostki terytorialnej : (na przykładzie powiatu bieszczadzkiego) W: Marketing terytorialny : studia przypadków / red. nauk. Magdalena Florek, Karolina Janiszewska. Poznań, Wydaw. Akademii Ekonomicznej: 2008, S. 67-75
- [współaut.] Szopiński W Rola informacji w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych : (na przykładzie województwa podkarpackiego) W: Zarządzanie rozwojem organizacji w społeczeństwie informacyjnym. T. 2 / pod red. Adama Stabryły. Kraków, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego: 2008, S. 482-489
- [współaut.] Szopiński W Rola marketingu terytorialnego w kreowaniu funkcji turystycznej na poziomie gminy : (na przykładzie woj. podkarpackiego) W: Współczesny marketing : trendy, działania / red. nauk. Genowefa Sobczyk. Warszawa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: 2008, S. 509-515
- Rola marki handlowej w oddziaływaniu na klientów W: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : specyfika marki we współczesnej gospodarce / red. Grażyna Rosa, Agnieszka Smalec. Szczecin, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego: 2008, S. 121-128
- Rola usługodawcy w kształtowaniu satysfakcji i lojalności klientów (na przykładzie usług handlowych w województwie podkarpackim) W: Usługi w Polsce. T. 2 : nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości / red. nauk. Aleksander Panasiuk, Kazimierz Rogoziński. Szczecin, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego: 2008, S. 121-126
- Selected forms of supporting the local development of territorial units possessing tourist assets (on the example of the Bieszczady Mountains district) W: Hradecké Ekonomické Dny 2008 : strategie rozvoje regionů a stát, sborník abstraktů : védecké konference, Hradec Králové, 5. a 6. února 2008 / výk. red. Pavel Jedlička. Hradec Králové, Gaudeamus: 2008, S. 81
- Selected forms of supporting the local development of territorial units possessing tourist assets : (on the example of the Bieszczady Mountains District) W: Hradecké ekonomické Dny 2008 : aktuálni problemy rozvoje regionů, sborník vybraných prispěků védecké konference, Hradec Králové, 5. a 6. února 2008 / výk. red. Pavel Jedlička. Hradec Králové, Gaudeamus: 2008, S. 81-85
- Wpływ wybranych cech produktu na zachowanie konsumenta na przykładzie miasta Tarnobrzeg W: Kultura a rynek. T. 2 / pod red. Sławomira Partyckiego ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Wydział Nauk Społecznych. Lublin, Wydaw. KUL: 2008, S. 75-80
- [współaut.] Szopiński W Konkurencyjność PSS "Społem" w Rzeszowie wobec przeobrażeń w sferze handlu. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ekonomia, 2007, z. 1, s. 205-213
- [współaut.] Grzybek M, Szopiński W Territorial marketing as modern concept of communal management : (on the example of some communes in Podkarpackie province) W: Hradecké Ekonomické Dny 2007. Díl 1, Ekonomický růst a rozvoj regionů : Vědecká konference, Hradec Králové, 6-7 února 2007 : sborník příspěvků / Výkonná red. Martina Kadavová. Hradec Králové, Gaudeamus: 2007, S. 455-459
- [współaut.] Kaliszczak L, Szopiński W Empiryczna weryfikacja roli władz samorządowych w stymulowaniu rozwoju turystyki wiejskiej W: Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki wiejskiej w kontekście wykorzystania zasobów ludzkich na przykładzie województwa podkarpackiego / pod red. Sylwestra Makarskiego ; Podkarpackie Towarzystwo Oświaty i Edukacji Ekonomicznej "Zalesie" w Rzeszowie. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 148-220
- [współaut.] Kaliszczak L, Szopiński W Uwarunkowania rozwoju turystyki : charakterystyka wytypowanych gmin W: Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki wiejskiej w kontekście wykorzystania zasobów ludzkich na przykładzie województwa podkarpackiego / pod red. Sylwestra Makarskiego ; Podkarpackie Towarzystwo Oświaty i Edukacji Ekonomicznej "Zalesie" w Rzeszowie. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 113-147
- [współaut.] Szopiński W Marketing w zarządzaniu przedsiębiorstwem W: Przesłanki aktywności ludzkiej : studium interdyscyplinarne / pod red. Kazimierza Jaremczuka ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2007, S. 280-299
- [współaut.] Szopiński W Wpływ marketingu terytorialnego na rozwój regionu w zakresie turystyki : (przykład powiatu przemyskiego) W: Marketing technologiczny i marketing terytorialny / pod red. Tadeusza Markowskiego, Dariusza Trzmielaka, Jarosława Sosnowskiego. Warszawa, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN: 2007, S. 14-30
- [współaut.] Szopiński W Wpływ obsługi reklamacji na kształtowanie lojalnych postaw klientów W: Marketingowe mechanizmy kształtowania lojalności / pod red. Sylwestra Makarskiego. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 196-203
- [współaut.] Szopiński W, Kaliszczak L Diagnoza przyrodniczych predyspozycji do pełnienia funkcji turystycznej a stopień rozwoju turystyki : proces wyboru gmin W: Rola władz samorządowych w rozwoju turystyki wiejskiej w kontekście wykorzystania zasobów ludzkich na przykładzie województwa podkarpackiego / pod red. Sylwestra Makarskiego ; Podkarpackie Towarzystwo Oświaty i Edukacji Ekonomicznej "Zalesie" w Rzeszowie. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 98-112
- Wdrażanie marketingu terytorialnego na poziomie gminy jako innowacyjna forma zarządzania jednostką terytorialną W: Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu : uwarunkowania, mechanizmy, efekty / red. nauk. Sylwester Makarski. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2007, S. 192-198
- [współaut.] Grzybek M Instrumenty wykorzystywane w rozwoju marketingu partnerskiego : (na przykładzie zakładów mięsnych województwa podkarpackiego). - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, (2006), Nr 5, s. 158-162
- [współaut.] Grzybek M Koncentracja przedsiębiorstw handlowych jako warunek konkurencyjności na rynku woj. podkarpackiego. - Handel Wewnętrzny, 2006, nr 10 spec., s. 45-50
- [współaut.] Sabik R Atrakcyjność marketingowa produktu agroturystycznego : (na przykładzie powiatu jarosławskiego). - Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Turystyki w Jaśle, 2006, nr 4, s. 33-42
- [współaut.] Grzybek M Instrumenty wykorzystywane w rozwoju marketingu partnerskiego : na przykładzie zakładów mięsnych województwa podkarpackiego W: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty : interakcje w kształtowaniu partnerstwa organizacji z otoczeniem / [red. nauk. Grażyna Rosa, Agnieszka Smalec]. Szczecin, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego: 2006, S. 158-162
- [współaut.] Szopiński W Konsument XXI w. : opinie, postawy, oczekiwania : na przykładzie mieszkańców powiatu tarnobrzeskiego W: Uwarunkowania przedsiębiorczości : aspekty ekonomiczne i antropologiczno-społeczne / pod red. Kazimierza Jaremczuka ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2006, S. 729-741
- [współaut.] Szopiński W Rola marketingu terytorialnego w procesie zarządzania gminą W: Realizacja koncepcji rozwoju zrównoważonego na szczeblu lokalnym / pod red. Kazimierza Górki i Lidii Kaliszczak. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2006, S. 101-109
- [współaut.] Dybka S Kooperacja małych przedsiębiorstw handlowych jako warunek konkurencyjności na rynku Unii Europejskiej. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2005), nr 1070, s. 172-177
- [współaut.] Makarski S Handel detaliczny w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Marketing i Zarządzanie, 2005, Z. 3, s. 9-18
- [współaut.] Szopiński W Marka handlowa jako element konkurencji obiektów wielkopowierzchniowych na przykładzie hipermarketu Tesco w Rzeszowie. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2005, nr 414, s. 309-314
- [współaut.] Szopiński W Rola Ośrodków Doradztwa Rolniczego w zakresie wspierania działalności integracyjnej wsród producentów rolnych. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ekonomika Rolnictwa, 2005, Z. 3, s. 18-25
- [współaut.] Dybka S Ocena wybranych elementów jakości usług handlowych w opinii konsumentów woj. podkarpackiego W: Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości / pod red. Sylwestra Makarskiego. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2005, S. 378-383
- [współaut.] Szopiński W Wybrane narzędzia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw handlowych W: Uwarunkowania przedsiębiorczości / pod red. Kazimierza Jaremczuka. Tarnobrzeg, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego: 2005, S. 259-268
- [współaut.] Grzybek M Handel detaliczny żywnością w woj. podkarpackim wobec integracji z Unią Europejską. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2004), nr 1015, s. 248-255
- [współaut.] Grzybek M Organizacja dystrybucji środków produkcji dla rolnictwa w woj. podkarpackim. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ekonomika Rolnictwa, (2004), Z. 2, s. 7-15
- [współaut.] Makarski S Analiza wybranych elementów działalności marketingowej banku. - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Marketing i Zarządzanie, (2004), Z. 2, s. 9-18
- [współaut.] Cyran K Wpływ rozwoju wielkopowierzchniowych obiektów handlowych na zachowanie konsumentów na rynku : (na przykładzie województwa podkarpackiego). - Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Marketing i Zarządzanie, (2003), Z. 1, s. 44-52
- [współaut.] Dybka S Jakość obsługi klienta jako czynnik determinujący decyzje zakupowe konsumentów w woj. podkarpackim. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2003), nr 983
- [współaut.] Szopiński W Wybrane aspekty oceny jakości oferty agroturystycznej gmin bieszczadzkich w opinii turystów. - Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Turystyki w Lesku, 2003, nr 1, s. 75-81
- [współaut.] Szopiński W Wybrane formy pozarolniczej działalności producentów rolnych w agrobiznesie W: Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Z. 2, Zarys problematyki / red. nauk. Michał Gabriel Woźniak ; Uniwersytet Rzeszowski, Katedra Teorii Ekonomii. Rzeszów, Uniwersytet Rzeszowski: 2003, S. 347-354
- [współaut.] Cyran K Uwarunkowania i perspektywy dystrybucji artykułów żywnościowych. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, 2002, nr 941, s. 530-535
- [współaut.] Grzybek M Wpływ przeobrażeń w handlu na zachowania rynkowe konsumentów produktów żywnościowych w woj. podkarpackim. - Handel Wewnętrzny, 2002, nr specjalny (październik), s. 50-54
- [współaut.] Hajduk G Tendencje zmian w handlu detalicznym w Polsce i woj. podkarpackim na tle sieci handlowej w Unii Europejskiej. - GAS Gospodarka, Administracja, Samorząd : dwumiesięcznik Wyższej Szkoły Administracji i Zarządzania w Przemyślu, 2002, nr 1-2, s. 62-68
- [współaut.] Kurek M Proces koncentracji w handlu detalicznym i jego oddziaływanie na konsumentów W: Uwarunkowania sukcesu przedsiębiorstwa / pod red. Kazimierza Jaremczuka i Jerzego Posłusznego. Przemyśl, WSAiZ: 2002, S. 671-680
- [współaut.] Makarski S Zachowanie konsumenta na rynku W: Konsument, firma, rynek / red. nauk. M. Łaguna. Olsztyn, Agencja Marketingowa APIS: 2002, S. 39-50
- Tendencje zmian w handlu detalicznym i ich ocena : na przykładzie województwa podkarpackiego W: Prawno-organizacyjne i ekonomiczno-finansowe uwarunkowania rozwoju infrastruktury gospodarczej w Polsce i na Ukrainie / pod red. Petro Steciuka i Jerzego Buczkowskiego. Przemyśl, WSAiZ: 2002, S. 153-160
- [współaut.] Szopiński W Znaczenie Ośrodków Doradztwa Rolniczego we wspieraniu rozwoju regionalnego terenów wiejskich. - Zeszyty Naukowe Akademii Rolniczej w Krakowie. Sesja Naukowa, (2001), Z. 81, s. 342-345
- [współaut.] Woźniak M Agroturystyka w procesie poprawy jakości życia polskiego społeczeństwa. - Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, (2001), nr 901, s. 267-274
- [współaut.] Cyran K Wpływ strategii merchandisingu na postępowanie konsumentów na rynku W: Strategie rozwoju firm handlowych / red. nauk. Jerzy Sikorski. Białystok, Wydaw. Uniwersytetu w Białymstoku: 2001, S. 134-139
- [współaut.] Kalita W Wybrane problemy globalizacji handlu w Polsce W: Globalizacja i regionalizacja gospodarki w Europie Środkowo-Wschodniej na początku XXI wieku : materiały Międzynarodowej Konferencji Naukowej, Rzeszów-Polańczyk 2001 / red. nauk. Jan Adamczyk. Rzeszów, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza: 2001, S. 183-188
- [współaut.] Woźniak M Promocja działalności agroturystycznej jako czynnik ożywienia gospodarczego terenów wiejskich na przykładzie gmin bieszczadzkich W: Turystyka wiejska czynnikiem ożywienia terenów wiejskich : IX Ogólnopolskie Sympozjum Agroturystyczne, Złotów 09-12 września 2001 / Krajowe Centrum Doradztwa Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich. Oddział w Krakowie. Kraków, KCDRRiOW: 2001, S. 136-142
- Merchandising warunkiem sukcesu przedsiębiorstw handlowych W: Prawo - administracja - gospodarka w procesie transformacji ustrojowej Rzeczypospolitej Polskiej / pod red. Jerzego Buczkowskiego i Jerzego Posłusznego. Przemyśl, WSAiZ: 2001, S. 495-504