Zasady składania wniosków o Stypendium Ministra
Zasady składania wniosków o stypendium Ministra w roku akademickim 2024/2025
Informacje ogólne dotyczące zasad przyznawania Stypendium Ministra w r.akad. 24/25 zawiera Komunikat Ministerstwa dostępny na stronie MNISW
UWAGA! W dniu 6.09.2024 r. zaktualizowano wzór wniosku oraz oświadczeń zgodnie z wytycznymi Ministerstwa, osoby które do tej pory złożyły wniosek zobowiązane są do aktualizacji dokumentów
Tryb składania wniosków o Stypendium Ministra w Uniwersytecie Rzeszowskim
- Student przedstawia Rektorowi Uniwersytetu Rzeszowskiego swoją kandydaturę do przyznania stypendium Ministra w formie przygotowanego projektu wniosku o przyznanie stypendium Ministra.
- Do wniosku, o którym mowa w pkt. 1, student zobowiązany jest dołączyć:
a. dokumenty potwierdzające uzyskanie znaczących osiągnięć – odpowiednio ponumerowane (numery przypisane poszczególnym osiągnięciom tak jak we wniosku):
Część C.1 – wykaz osiągnięć naukowych:
Załącznik nr C.1.1.1, Załącznik nr C.1.1.2...,
Załącznik nr C.1.2.1, Załącznik nr C.1.2.2…,
Załącznik nr C.1.3.1, Załącznik nr C.1.3.2… itd.
Część C.2 – wykaz osiągnięć artystycznych:
Załącznik nr C.2.1.1, Załącznik nr C.2.1.2…,
Załącznik nr C.2.2.1, Załącznik nr C.2.2.2…,
Załącznik nr C.2.3.1, Załącznik nr C.2.3.2 … itd.
Część C.3 – wykaz osiągnięć sportowych:
Załącznik nr C.3.1,
Załącznik nr C.3.2,
Załącznik nr C.3.3… itd.
W przypadku gdy kilka dokumentów dotyczy potwierdzenia jednego osiągnięcia należy przypisać tym dokumentom ten sam numer.
b. oświadczenia:
- o zgodności ze stanem faktycznym informacji zawartych we wniosku oraz wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, którego wzór określa - załącznik RODO;
oraz potwierdzające:
OSIĄGNIĘCIA NAUKOWE
- o procentowym wkładzie autorskim w monografię naukową albo rozdział w monografii naukowej – załącznik nr N1
- o procentowym wkładzie autorskim w artykuł naukowy – załącznik nr N2;
- kierownika projektu badawczego – załącznik nr N3;
- studenta będącego kierownikiem projektu badawczego – załącznik nr N3k;
- o autorstwie lub współautorstwie referatu naukowego i jego samodzielnym wygłoszeniu na konferencji naukowej – załącznik nr N4.;
- oświadczenie kierownika zespołu (albo oświadczenia członków zespołu) o procentowym udziale studenta w powstaniu osiągnięcia (w przypadku nagrody zespołowej) – załącznik N5
OSIĄGNIĘCIA ARTYSTYCZNE
- o autorstwie lub o wykonaniu utworu muzycznego lub innej formy muzycznej – załącznik A1
- o autorstwie utworu lub utworów muzycznych nagranych na płycie lub o wkładzie autorskim w ich powstanie wraz z opisem tego wkładu – załącznik nr A2;
- o autorstwie twórcy utworu audiowizualnego o udziale studenta w jego powstaniu – załącznik nr A3;
- twórcy spektaklu o udziale studenta w jego powstaniu – załącznik nr A4;
- o autorstwie formy choreograficznej – załącznik nr A5;
- o autorstwie dzieła plastycznego lub architektonicznego – załącznik nr A6;
- organizatora wystawy o autorskim charakterze wystawy – załącznik nr A7;
- oświadczenie kierownika zespołu (albo oświadczenia członków zespołu) o procentowym udziale studenta w powstaniu osiągnięcia (w przypadku nagrody zespołowej – załącznik nr A8;
- oświadczenia należy ponumerować zgodnie z numeracją przypisaną danemu osiągnięciu jw.;
- oświadczenia dołączane do wniosku mogą być podpisane tylko własnoręcznie albo elektronicznie.
W przypadku wyboru podpisu własnoręcznego należy:
- Pobrać dany wzór oświadczenia i wypełnić danymi (w edytorze tekstowym).
- Wydrukować.
- Podpisać własnoręcznie.
- Wykonać skan (lub zdjęcie) i zapisać jako PDF
W przypadku wyboru podpisu elektronicznego należy:
- Pobrać dany wzór oświadczenia i wypełnić danymi (w edytorze tekstowym).
- Zapisać jako PDF.
- Podpisać elektronicznie: kwalifikowanym podpisem elektronicznym - za pomocą aplikacji udostępnionej przez dostawcę tej usługi lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przez e-dowód) – przy pomocy czytnika lub aplikacji eDO App.
Uwaga! Wstawienie do pliku oświadczenia cyfrowego odwzorowania własnego podpisu (np. zdjęcia, skanu, jpeg, etc.) nie stanowi elektronicznego podpisu tego oświadczenia. Niedopuszczalne jest również podpisywanie oświadczeń za pomocą programu Acrobat Reader przez funkcję „Podpisz się (dodaj inicjały/podpis)”. Wniosek zawierający takie oświadczenia będzie odsyłany do uczelni do poprawienia.
3. Wniosek wraz z załącznikami potwierdzającymi przedstawione osiągnięcia, student składa w formie papierowej w Dziale Kształcenia/Sekcji Spraw Socjalnych (bud. A1 pok. 36) celem wstępnej weryfikacji wniosku, w terminie umożliwiającym przedłożenie wniosku Radzie Dydaktycznej Kolegium obradującej we wrześniu danego roku kalendarzowego – informacje o terminach posiedzeń Rady Dydaktycznej Kolegium udziela Dyrektor Dziekanatu Kolegium.
4. Dodatkowo student ma obowiązek przesłać w formie elektronicznej do Działu Kształcenia/Sekcji Spraw Socjalnych na adres mszewczyk@ur.edu.pl:
a. wniosek – plik doc, nazwę pliku stanowi nazwisko wnioskodawcy;
b. skany załączników – pliki PDF lub dokumenty opatrzone podpisem elektronicznym (patrz wyżej):
- wszystkich dokumentów potwierdzających dane osiągnięcie (liczba plików powinna być zgodna z liczbą przedstawionych osiągnięć), nazwę pliku stanowi przypisany do danego osiągnięcia numer np.: 1.1.1;
- skany oświadczeń (każde oświadczenie zeskanowane osobno) nazwę pliku stanowi przypisany do danego osiągnięcia numer np.: oświadczenie – 1.1.1;
- oświadczenie o danych osobowych, nazwa pliku – oświadczenie – dane osobowe;
5. Rada Dydaktyczna Kolegium opiniuje wniosek mając na uwadze spełnienie kryteriów o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa wyższego z dnia 1 kwietnia 2019 r. w sprawie stypendiów ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki dla studentów i wybitnych młodych naukowców
6. Wnioski po zaopiniowaniu przez Radę Dydaktyczną Kolegium przekazywane są do Rektora za pośrednictwem Działu Kształcenia/Sekcji Spraw Socjalnych w terminie do 6 października.
7. Rektor UR, na podstawie opinii Rady Dydaktycznej Kolegium, podejmuje decyzje o skierowaniu wniosku o przyznanie stypendium Ministra do Ministerstwa. Rozstrzygniecie Rektora o odmowie skierowania wniosku, nie stanowi decyzji administracyjnej w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego.
8. Rektor Uniwersytetu Rzeszowskiego przekazuje rekomendowane wnioski o przyznanie stypendium Ministra w terminie od 1 października do 25 października, w sposób wskazany przez Ministerstwo.